Monday, March 27, 2006

In Jakarta


Selama 16 hari KZ datang ke Jakarta, rasanya bagiku masih kurang cukup hehehe........rencana hanya 10 hari, tapi pada saat hari untuk kembali ke S'Pore ternyata ada hal yang tak terduga.
KZ sakit lalu flight harus di postpone untuk minggu depan. Hehe...ada baiknya juga jadi bisa berlama lagi bersama...

Dalam 10 hari pergi keliling Jakarta, ku ajak ke Taman Mini Indonesia Indah, lihat2 aja apa yg ada disana, naik kerta listrik. dari atas dalam kereta dapat lihat pemandangan yg ada di bawah.Tak lama di TMII karna hari dah sore, so kami kembali ke rumah.

3 hari menginap di Hotel RADDIN di kawasan Jakarta Utara ANCOL. disana pergi ke DUNIA FANTASI (DUFAN) asyik banyak permainan, termasuk HALILINTAR (Roller Coster )
fooohhh...kalu nggak teriak rasanya gak sah wakakkaka......

Malamnya ke Pantai, wah ternyata kalu malam itu banyak juga yang berada disana, di jembatan dan di pasir pantai.Dikeindahan malam banyak bintang dan deburan ombak, udara semakin malam semakin sejuk terasa tenang bila berada disana ehm......

Siang hari juga kembali ke Pantai bertemu 2 anak sekolah heheh, Sahara dan Lili . Naik perahu putar2 di pantai huhuuh buat ku mual.

Setelah dari Ancol kami semua pergi ke NAFF kelapa gading heheh karaoke. selama 3 jam karaoke tapi masih rasa kurang...seblum pulang kami singgah di restoran Ratu kuring emm nyummi makn ikan gurame khas sunda.

Selama 1 minggu KZ ku ajak ketempat ku bekerja, heheheh kasihan pasti Kz merasa boring temani kerja...maaf ya KZ.

26 Maret telah tiba huhuhu rasa sedih, karna KZ kembali ke negrinya di S'Pore. kalu boleh ingin KZ tinggal lebih lama hhehhe tapi gak mungkin.ku berharap KZ akan kembali lagi ke Jakarta, seperti janjinya.....heheheh Ku tunggu kau di Jakarta.

Thursday, March 09, 2006

Ingin Bersamamu Selamanya

Angin bayu membisik lembut
di deria pendengaranku
Teringatkan aku pada di dia
Yang amat kucinta
Pagi nan indah
Langit terang bercahaya
Aku berasa segar dan bermaya
Kerana aku sudah jatuh cinta padamu.

Semakin kufikirkan
tentang kehidupanku yang suram
Aku bersyukur
kepada Yang Maha Esa
kerana mendekatkan diriku padanya
dan membenarkanku meluahkan rasa
tentang segala apa
yang tersirat di dalam jiwa

Melalui kehidupan yang sukar
aku rasa aku masih dapat bertahan
pabila kau bersamaku
di dalam mindaku,
di bayangku,
di hati naluriku.

Ya tuhan,ku sangat merinduinya
aku rindukan kehadirannya,
tawa manisnya
aku rindukan kemesraannya,suara halusnya
aku rindukan segalanya
tentang dirinya.

Kau berada jauh dari mataku namun
kau tetap dekat di sanubariku
namun pun kau jauh daripadaku
kau akan selalu kuingati
pabila kupejamkan mata

Aku seakan terbang di awan-awangan
membayangi wajahmu
yang menawan
kudapat terbang lagi tinggi
kerana cintamu memberiku sayap.

Kau tidak pernah gagal
membuatku rasa istimewa
tulah hadiah yang paling hebat
tiada siapa yang dapat menghambat

Aku bersumpah
ke atas cintaku padamu
untuk selama-lamanya
dan tunggu saatnya tiba
pabila aku mengucup dahimu
dan tidak akan kutinggalkan dirimu
buat selamanya.

Monday, January 16, 2006

My Dear,Thank You

Thank you for all the
moments we've share
moments filled with shared
feelings and thoughts,
dreams and wishes,
secrets,laughter and tears.
Each precious second will be treasured
in my heart forever.

Thank you for taking time
time to stop and take an interest in me,
time to listen to my problems
and help me find the solutions,
and most of all,
time to smile at me and show you care...

Thank you for being you
you're a wonderful person.
You were there when
I needed you to confide in
and to ask advice from.
Through you,I began
to understand
and even like myself.

How can I ever tell you
how much I care for you?

Thank You,my dear...

By K Z

Saturday, January 07, 2006

I Believe In You

You are your own greatest asset
there is nothing you cannot do.
No one can keep you from dreaming
your dreams and only you can
prevent them from coming true.
Your achievement are not
determined by your ability alone,
but by the desire your possess
to reach them. There are no worlds
outside of those you create for
yourself,and the only
boundaries are those you
establish and choose to
live within...
Never be afraid to defend your
decision,regardless. No one
can possibly know what is best
for you other than yourself.
And if you ever feel as if you're
losing control,know that I am
here to listen and that I believe
in you.


By: K Z

Malam

Malam menyentuh pembaringanku
Di dadanya adalah kesepian paling mujarab
Mengubati kesilapan yang sakit
Akulah penyepi yang tidak pernah kenal
Erti tiap kesempurnaan
Dan bintang-bintang pun jatuh
Menyapa tidurku yang tidak nyenyak
Menyesalkah aku?
Kerana tidak mengizinkan diri ini
Membiarkan semalam berlari
Menuruti jejak-jejak yang tersedia
Dan malam adalah penyatu
Serpihan-serpihan diri yang berkecai
Dalam pelbagai warna
Sedang penyatuan ini
Bakal terobek lagi
Oleh mentari yang tidak pernah kasihan
Pada sebuku hati
Jauh dari kesempurnaan


By: K Z

Sunday, January 01, 2006

Perjalanan Masa

Secepat kilat
Meninggalkan
Sisa-sisa pengabdian
Melicin si belut
Tidak dapat berpaut
Berkelip mata
Lenyap serta-merta

Meleka dalam khayalan
Kesempatan berusaha di lepaskan
Hanya tika bumi bergegar
Menghempas seisi dunia
Terlantar ke alam nyata

Perjalanan masa
Terus mara
Disedukan gunanya tiada
Masakan waktu berpatah semula?


By: K Z

Persengketaan Ini

Kadang-kadang yang membosankan
Adalah kebebasan meluahkan perasaan
Keyakinan diri diperhambakan kebendaan
Kesibukkan di jadikan alasan
Pengorbanan dan rasa kesedaran
Hanya di bibir mulut
Bidasan dan komen
Ibarat rumah sudah pahat berbunyi
Melemahkan semangat
Yang ingin berbakti
Kelumrahan cemburu dan iri hati
Memberi kesan
Yang amat parah sekali
Itulah hakikat kehidupan
Yang mana masing-masing
Ingin menjadi wira dan srikandi
Maka persengketaan ini
Akan berpanjangan tanpa penghujungnya

By: K Z

Tuesday, December 20, 2005

First Time

14 Desember 205

Pertama kali akhirnya ku bisa jumpa Siti Nurhaliza jugak...kami dari SAFA menjemputnya di Airport Soekarno Hatta ( 14 Desember 2005 ).
sebetulnya tidak tahu jadwal dia tiba di Jakarta, tapi kita nekad untuk datang pagi jam 10. Huhuhu seperti biasalah Jakarta kalau tak macet rasa kurang afdhal.Begitu tiba di Cengkareng nampak flight turun hendak mendarat emm...kami yakin kalu tu pesawat nya CT heheheh
Sampai di terminal 2E, ternyata sudah ade SFC lain n pihak Trans TV. Tunggu┬▓ dan tunggu....alahiiiii kak See-T...aduiii catiknya cute abiss..uhhuhu.tapi x lama kerna dia mahu langsung ke JHCC latihan buat esok malam.


15 Desember 2005

Pulang kerja langsung menuju JHCC untuk tgk perfomance CT , kami semau masuk di festival yah walaupun cari tiket gratisan tanya┬▓ para undangan ade yg lebih heheh nekad. Aduiii cun nya hehehe tepat dibawah ct nyanyi kekekek...dia nyanyi 3 lagu..Berhenti Berharap,duet dgn aril peterpan, n meddley terakhir.

16 Desember 2005

Hantar See-T ke airport,wahhh kali ni puaz dapat cipika cipiki hehehe
banyak juga percakapan sih,selama 3 hari berturutnampak muka dia di depan mata . merengz la tu hahahahah...

Monday, December 19, 2005

Bisikkan Hati Yang Suci Buat Insan Yang Ku Sayangi

Ada yang tak mampu ku lupa tentang dirimu,
Tentang kebaikkanmu...
Engkau adalah suka dalam dukaku...
Engkau adalah dian dalam gelapku...
Engkau adalah lagu dalam sepiku...
Keberadaanmu cukup bererti...
Bahkan sangat bererti bagiku...
Senyummu dan sinar matamu...
Serta keperbadianmu...
Sentiasa mengusik kelopak mataku...
Izinkanlah aku mengucapkan...
"Bahawa Aku Membuntuhkanmu-
Pada Setiap Langkah-Langkahku....."

By: K Z

Harapan

Hidup bererti lembaran pengharapan
Dengan aral rintangan sebagai batu loncatan
Hidup sesungguhnya menjanjikan berbagai kesenangan.

Hidup bukanlah sekadar permainan nasib
Tetapi hidup tanpa harapan,sama halnya
Dengan kesempatan yang tersia-siakan
Hidup dengan hanya bersandar pada harapan
Juga merupakan suatu kesia-siaan.

Sesuatu yang dengan mudah dapat anda miliki
Tak akan di sebut sebagai harapan
Harapan adalah sesuatu yang harus diperjuangkan
Dan aral rintangan adalah uji coba untuk mencapai harapan.


By: K Z